Глава 11 - Вярност - (Изневяра #5)

Превод - Nadia

Глава 11

Орен

Зад големите прозорци на офиса господстваше тъмнината - гъста и смразяваща. Тя се просмукваше през хладния въздух, клатеше клоните на близките дървета и раздвижваше водите на залива. Трябваше да съм концентриран върху мъжете отвън, които защитаваха имението, но не бях. Това беше тяхна работа.
Плътните прозорци държаха вятъра отвън, но точно зад тях можех да видя силата му във веещите се лози на верандата до къщата. Зимата идваше и студа беше около мен. Беше минало много време откакто бях прекарвал зимата в Ню Йорк.
Представях си апартамента си в Найтсбридж. В Лондон не беше по-топло. Даже беше и по-хладно. Въпреки това, дори по време на самоналожената ми изолация, Найтсбридж беше различен. Нямаше тъмни морави или  пейзаж, всяващ страх. Цялото селце се суетеше ден и нощ. Беше изпълнено с култура, модни къщи и известни ресторанти. Може би, подсъзнателно бях купил апартамента с идеята за Аделайд. Сега, когато тя беше тук, на горния етаж, желанията ми вече не бяха подсъзнателни. Исках да я заведа там.
Молех се да се разхожда по алеите, да пазарува в Харолдс и Джими Чу и да вечеря с мен в някой от клубовете и баровете. С нейното възхищение към изкуството, тя можеше да обикаля музеите или да декорира апартамента по свой вкус с безценни антики.
Мечтите ми бяха близо – буквално на върха на пръстите ми – и все пак, на милиони километри разстояние.
Притесненията, които бях споделил с Александрия бяха реални. Ева настояваше да ги чуя, да ги разбера. В началото не исках.
Аделайд щеше да се събуди. Знаех го. Докато …
Не го знаех.
И сега проклетите новини.
Тялото.
Арестът.
Този разговор не трябваше да се провежда по телефона, но отказвах да оставя Аделайд, а трябваше да знам. Трябваше да потвърдя подозренията си. Вероятно това беше причината тя да не влезе в къщата.
- Можех да ти кажа да дойдеш тук. Да говориш с мен лично – казах, когато тя вдигна.
- Или можеш да ми се довериш, че никой няма да чуе този разговор. Подсигурих къщата с предплатен телефон с цел. Очаквах обаждането ти.
Стиснах телефона по-силно.
- Името ти?
- Моето име?
- Стандартна застраховка – ако тя кажеше името си, не ни записваха. Годините като агент трябваше да я бяха научили на това. Не трябваше да обяснявам повече.
- Делорис Уит.
Издишах.
- Сега – казах аз, - кажи ми защо.
- Няма ли да ме попиташ първо дали знам кой го е направил?
- Нямаше да рискувам с това обаждане, ако се съмнявах в отговора. Знам. Ти току-що го потвърди. Сега ми кажи защо и дали синът ми го е одобрил.
- Мисля, че знаеш защо.
- Синът ми?
- Не. Не го е одобрил, но той спомена, че го иска. Не смъртта й – уточни Делорис. – Той искаше последиците, които биха я придружили. Той никога не разбра, че тя беше държана на сигурно място. И никога няма да разбере какво се е случило.
Борех се да отговоря. Тя беше негов служител. Не й беше работа да мами. Обаче, в същото време бях благодарен, че той не беше замесен.
- И, все пак, ми го казваш доброволно?
- Ти не си той. Той не си ти.
Това винаги е било моя мечта.
Ако тайните бяха звезди, можех да осветя една галактика. Ако бяха звезди, нямаше да се влияят от гравитацията, не и както ние знаехме. Вместо това, те бяха тежести, всяка по-тежка от предишната, всяка дърпаща ме надолу, докато се борех да дишам, да живея. Всяка една, заместваща звездното небе с давещо съжаление.
Можех ли да продължа да ги задържам за себе си?
Всичките ми мечти бяха толкова близо. И, все пак, всяка тежест ме дърпаше все по-далеч.
Затворих очи. Убийството беше в миналото ми. Бях се отказал от всичко, бях продължил напред и сега бях отново там.
- Подробности?
- Наистина ли искаш да знаеш?
- Тя беше невинна. – Това просто твърдение ме ядеше. Бях виждал други невинни да умират - заради власт, за отмъщение и за любов.
- Смъртта й имаше предимство пред съществуването й – каза Делорис сухо. – Понякога поговорката е вярна: целта оправдава средствата. Тя беше на разположение. Освен това, съдбата й беше предначертана, когато не изпълни задълженията си към Изневяра и се опита да изнудва Спенсър.
- Изнудва? – опитвах се да разбера. – Обвиненията й са били фалшиви? Той не я е наранил?
- Направил го е, но от това, което научих от нея, той го е правил и преди. Тя осъзнаваше, че е сбъркала с Изневяра. Тя знаеше за наклонностите му и възнамеряваше да спечели от неговата извратеност.
Поклатих глава.
- Не толкова невинна, колкото си мислех преди.
- Планът й щеше да проработи, ако не беше включила властите. Фицджералд щеше да й плати, за да се махне. Убедена съм, че разплащането щеше да бъде краткотрайно. Съдбата й накрая щеше да бъде същата.
- Така че, като си я спасила, си отложила изпълнението на присъдата й.
- Това е мил начин да гледаш на това.
- Излъга ли?
- Не, сър.
- Нямаш нужда от други определения? Можеш да отговориш недвусмислено, че никога не лъжеш?
- Вие можете ли?
- Не питах себе си. Попитах теб.
- Използвах едно определение – призна Делорис. – Никога не съм лъгала сина ви или вас.
- Само преди няколко дни ми каза в лицето, че тя е в безопасност.
- И беше, но нещата се промениха. Спенсър беше твърде близо до победата. Господин Фицджералд беше решен да направи брака им законен. Здравето на госпожа Фицджералд се влошаваше. Господин Фицджералд беше отчаян. Ако жена му умреше, цялото завещание, включително допълнението, можеше да лъснат. Ако Алекс и Едуард бяха женени, той можеше да задържи допълнението скрито и да продължи с член XII.
- И ти как знаеш това?
- Слушам. Гледам. Това е, което правя. Това не бяха, обаче, първоначалните ми притеснения. Те бяха за Алекс и Ленокс. Бях с него, когато загуби Джоселин.
Тя остави това твърдение да увисне във въздуха, като ми напомни, че аз не бях с него.
- В смисъл?
- Нямаше да направя това отново. Пълното незачитане на Алекс от Едуард - като нищо повече от стъпало от неговото изкачване към американска кралска особа - беше надминато само от бруталността му към Мелиса и към Челси. Вярваш ли, че след сватбата им Алекс щеше да бъде освободена?
Не отговорих. Вместо това си спомних за безцветните лепенки по порцелановата кожа на Аделайд. Спомних си нейните многобройни извинения – непохватност и лекарства. Спомних си как заплашвах нейния съпруг задник и молбите й за освобождението му. Ако Едуард Спенсър беше нещо подобно на баща си – да, Аделайд беше споделила с мен също и тази тайна – тогава знаех, че Александрия нямаше да бъде свободна.
Тя продължи.
- Как това щеше да се отрази на Ленокс … и госпожа Фицджералд?
Знаех как. Щеше да го унищожи, точно както беше направило с мен. Ленокс вече беше изгубил една любов в живота си. Бях свършил своята част, за да му дам друга. Можех ли да седя и да гледам как му я отнемаха? Да гледам как я малтретираха отдалече? Беше ли Делорис одобрила нещо, което аз не бих, предвид възможностите?
Любов.
Можех да определя смъртта на Мелиса … това убийство … като извършено за любов. Имаше трима души, които обичах: Анджелина, Ленокс и Аделайд. Смъртта на Мелиса помагаше на двама от тези хора.
Не можех да оспоря логиката й.
- Ленокс не трябва никога да разбира.
- Съгласна съм.
- Ще го излъжеш ли?
- Както казах, никога не съм го лъгала, никой от вас.  За него, мога да пропусна някаква информация. Аз ли ще съм единствената, която е правила това?
- Госпожо Уит, действайте внимателно.
- Ще приема това за отговора ви.
- Така трябва. Последният път, когато говорихме за Мелиса, вие казахте, че ви е помолил да се погрижите за нея?
- Не. Той каза, че иска проблема да изчезне. Тя беше причината за проблема. Помогнах й да изчезне. След като чу унизителния и заповеден начин, по който Спенсър говореше с Алекс по телефона, каза, че иска Спенсър да страда. Казах му, че мисля за решение. Никога не съм му казвала цялата история.
- Един удар, два заека – казах аз.
- Да, сър – потвърди Делорис. – Няма да споменаваме това?
- Само още едно нещо. Обвиненията ще останат ли? Ще получи ли сина ми желанието си?
- Дали ще страда?
- Това питам – казах аз.
- Почти съм сигурна.
Защо почти съм сигурна не ме успокои?
- Синът ми никога няма да поеме вината за това.
- Това няма нужда да го казвате.
- Имате ли план Б?
- Винаги имам.
Издишах. Тя беше добра.
- Утре.
- Да, сър, утре ще съм там.
- И този разговор никога не се е случвал.
- Какъв разговор? – попита тя. – Лека нощ.
Ефективна и смъртоносна. Изглежда, че Ленокс знаеше как да ги подбира.
Махнах батерията от телефона за еднократна употреба. Къщата беше тиха, когато минах през стаите и коридорите, докато стигна вратата на кухнята - онази, която излизаше на терасата с басейна. Студена тръпка премина през мен, когато пристъпих отвън на бетона. Едно плъзване от пръстите ми и телефона падна на твърдата настилка. Една погрешна стъпка на обувката ми и токът ми смаза пластмасата на прах.
Събрах остатъците в дланта си и се върнах обратно в тъмната кухня. Като отворих големия шкаф, къдете се държеше боклука и нещата за рециклиране, хвърлих парчетата при тези за рециклиране. Дори чудовищата можеха да помогнат за спасяването на планетата.


Lora

Потопете се в света на книгите и станете част от нашата магия

5 коментара:

  1. Благодаря ви. Чакам за още��

    ОтговорИзтриване
  2. Честно аз се обърках!!!
    Мале, мале, нали няма книга 6?

    ОтговорИзтриване
  3. Какво беше това?Еха...Става все по-заплетено.Благодаря

    ОтговорИзтриване
  4. Еха Долорес и Орен, това ще е добро🤔

    ОтговорИзтриване